הבסיס עליו יושבים הבית ובני הבית
עוד משחר ילדותינו ניסו מלמדינו ומורינו לגעת במה שקוראים לו הגוף, גוף האדם הינו בית עם מכונה קסומה ומיוחדת. עד כמה אנחנו מכירים ומבינים את גופינו באמת? עד כמה אנחנו מכירים את המערכות בגוף והקשר ביניהן? עד כמה אנחנו מבינים מה צריך גופינו על מנת להמשיך ולהיות הבסיס שמחזיק אותנו בכל אשר נעשה ולכל אשר נלך. יותר מכך, מהי מערכת היחסים שלנו עם גופינו?
"הדת שלי היא פשוטה מאוד. הדת שלי היא הלב"
הדלאי לאמה

קן דיכטוואלד בספרו גופנפש הגדיר ואמר כי סך כל מתחי השרירים נראה כתבנית. המהווה את מבע הגוף של האורגניזם.

בבואי להתייחס למצבו הגופני של כל אדם, אבחן את קיומם ופעילותם של חמשת החושים ראייה, שמיעה, מישוש, טעם וריח. אלו מאפשרים לנו ערוצי תקשורת עם הסובב אותנו ועם עצמנו.

עוצמתם וייחודם של החושים באים לידי ביטוי בבחירות שאנו עושים בחיינו ובהליכה אחר נטיות ליבנו.

לאחר מכן אתייחס אל אותם אלמנטים פיזיים חשובים : הגוף כשלם, היציבה, חוזק, קואורדינציה, טווח תנועה, גמישות, סיבולת לב ריאה, סיבולת שריר. האלמנטים בהם אנו עושים שימוש בעת פעילות גופנית. מצבם (סוגם, כמותם, ריכוזם), משפיע על האופן שבו אנו מפעילים את עצמנו ובעיקר מתייחסים לעצמנו.

בחינתם של נתונים פיסיים אלו הינה בכדי להבין ולזהות נכונה את מצבו הפיסי האמיתי שלנו כפי שאנחנו בנקודת זמן עכשוית.

השאיפה שלנו היא לאחדות – בסיס התמיכה בעבודה משותפת. כאשר נכנס אליי אדם לסטודיו השלב הראשון הוא התבוננות מתוך אמונה ליצירת מפגש אמיתי ביננו. התמיכה/ טיפול יעשו בארבעה רבדים, כאשר האחד משמש מסד ותשתית לבאים אחריו.

  • תמיכה ללא מילים וללא מגע – התבוננות והמפגש הראשוני ליצירת בסיס לעבודה.
  • תמיכה מילולית המתבצעת בעת העבודה המשותפת כוללת הנחיות, הוראות והסברים.
  • תמיכה במגע – העמקת התמיכה המילולית והוספת אינפורמציה נוספת ( מגע להבנת קצב נשימה, חום גוף וטיפול).
  • תמיכה פיסית – למקם את הגוף בצורה הנכונה ולהמחיש את יכולותיו האמיתיות.

מספר המפגשים ותדירותם משתנה מאחד לאחר ונקבע בהתאם לצרכיו האישיים של כל אדם ויכולותיו. עם זאת יש להבין שהמפגשים אינם בודדים או חד פעמיים ודורשים המשכיות , זמן ועבודה עצמית. כאשר ענין היציבה מנחה אותנו נשים את מרכז הפוקוס על ההיכרות את הגוף ועם הגוף. בתמיכה ללא מילים וללא מגע ואחר כך בתמיכה מילולית . כמובן שההיכרות תלווה בתרגילים פיזים בהנחיות מילוליות תוך מתן דגש על היציבה.

אז מהי הבחירה שלכם
שיעור יוגה עם חברים? מפגש אישי?
אולי להתחיל על גלגל? ואולי כוס קפה